משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

רוגלך דאבל שוקולד

מצרכים למתכון:

25-30 יחידות (תלוי בגודל)

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים/ 25 גרם שמרים טריים

כפית אבקת הפלא (זו אבקה ששומרת על טריות המאפה לטווח ארוך וניתן למצוא אותה באתר שלי- ניתן לוותר במידה ואין)

80 גרם סוכר

ביצה

200 מ”ל חלב

70 גרם חמאה רכה

חצי כפית מלח

למילוי-

מילוי רוגלך של spread it

ממרח שוקולד חלבי של spread it

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים

לבשל יחד על הגז עד להמסה

ביצה למריחה

 

אופן הכנה:

במיקסר נשים יחד: קמח, שמרים, אבקת הפלא, סוכר, ביצה, חלב וחמאה.

בעצם את כל המצרכים פרט למלח.

נלוש במיקסר היטב על מהירות בינונית ולאחר 5 דקות נוסיף את המלח. נמשיך בלישה למשך 10 דקות נוספות לאחר מכן

שימו לב נחוש את הבצק עד לקבלת רשת גלוטן. במידת הצורך אפשר ללוש יותר זמן מכיוון שזמני הלישה משתנים בהתאם לעוצמת המיקסר שלכם

נעביר את הבצק לקערה. לא להיבהל אם הוא יוצא מעט דביק אפשר לשמן ידיים ולאסוף אותו לכדור.

נכסה את הקערה וניתן לבצק לתפוח עד להכפלת הנפח. שימו לב שזמן ההתפחה משתנה בהתאם למזג האוויר לכן חשוב לשים לב שזמני ההתפחה בקיץ ובחורף יהיו שונים.

התפחת לילה במקרר- במידה ותרצו להתפיח את הבצק במקרר, בסיום הלישה נניח את הבצק בקערה ונכסה בניילון נצמד. נניח את הבצק  על השיש כחצי שעה על מנת  לתת לשמרים להתחיל לעבוד. לאחר מכן נכניס את הבצק למקרר למשך הלילה. לפני שנרצה לעבוד עם הבצק רצוי להוציא אותו 30-40 דק החוצה למנוחה לפני מכיון שיש בו חמאה הוא קשה מידי לרידוד מיידי. ניתן להתפיח בצק במקרר עד 24 שעות. מכיוון שהבצק במקרר תופח לאט יותר מתפיח את הבצק מינימום 8 שעות (לילה).

 לאחר התפחה נחלק את הבצק לשני חלקים שווים כל חלק 500 גרם (בערך אין צורך לדייק).

 במקביל נשתמש בחצי קילו מילוי רוגלך. שמוציאים את המילוי רוגלך מהקופסא הוא נוטה להרגיש מתפורר, אני ממליצה לעסות את המילוי ממש כמו לישת בצק וכך נרכך אותו והוא יהיה מספיק גמיש ונוח לעבודה. נניח את המילוי רוגלך בין שתי ניירות אפיה ונדד אותו כמה שיותר דק מלבן גדול.

במקביל, נקמח משטח עבודה ונרדד את הבצק שלנו למלבן גדול. נרים את נייר האפיה העליון של מילוי הרוגלך ונניח את המילוי על גבי הבצק עם הצד הפתוח. לאחר שהנחנו כמה שיותר מדויק גם אם המילוי והבצק לא באותו גודל זה ממש בסדר.

נרים את החלק העליון של נייר האפיה ובזהירות נקפל את הבצק לשניים. נוציא את האוויר מהצדדים ומרדדים בעדינות כמה שיותר דק עד שהבצק נהיה שקוף ורואים את המילוי למטה.

נמרח שכבה דקה של ממרח שוקולד חלבי ומקפל שוב לשניים (ראו בסרטון למטה)

שוב נרדד בעדינות רבה אבל תוך דיקוק הבצק.

המלבן שנוצר לנו כרגע אינו סימטרי ולכן באמצעות גלגלת אני חותכת את השוליים כדי לקבל מלבן כמה שיותר סימטרי. זה חשוב לחיתוך המשולשים, את השאריות נשאיר ונאפה יחד כמאפה

לאחר שני קיפולים ורידודים נתחיל לחתוך את הרוגלך, נסו לחתוך את המשולשים כך שהבסיס שלהם לא יהיה רחב מידי. נגלגל את המשולשים תוך כדי משיכת הקצה להידוק הרוגלך.

נניח את הרוגלעכים שגלגלנו בתבנית ונכסה במגבת נקייה. נתפיח כחצי שעה ולאחר מכן נמרח ביצה ונאפה בתנור שחומם על 170 מעלות טורבו למשל 30-35 דקות או עד השחמת המאפים. שימו לב שזמני האפיה משתנים מתנור לתנור. לאחר האפיה משים מלא סירופ סוכר ונגיש.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר