משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

מאפה רוגלך

מצרכים למתכון:

15-20 מאפים תלוי בגודל הכדורים

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים (בערך כף)/ או 25 גרם שמקים טריים

80 גרם סוכר (3/4 כוס מדידה לא חד פעמי)

5 גרם אבקת הפלא (בערך כפית)- אבקת הפלא זו אבקה ששומרת על טריות המאפים לאורך זמן, ניתן למצוא אותה באתר שלי ** האבקה אינה מכילה חומרים משמרים** (ניתן לוותר אם איון)

250 מ”ל קרם קוקוס או שמנת צמחית (ממליצה קרם קוקוס יותר אין לזה טעם בבצק)

70 גרם נטורינה (אפשר גם מחמאה)

ביצה

חצי כפית מלח

למילוי-

מילוי רוגלך של spread it

תחליף- ניתן למרוח כל ממרח שאתם אוהבים אבל חשוב שהממרח יהיה יציב אחרת הוא יברח החוצה ברידודים

סירופ סוכר-

כוס מים

כוס סוכר- לבשל יחד על הגז עד להמסה

ביצה למריחה או פידור באבקה להברקת מאפים

אופן הכנה:

לבצק-

במיקסר נשים יחד את כל המצרכים חוץ מהמלח- קמח, שמרים, סוכר, אבקת הפלא (לא חובה אפשר לוותר), קרם קוקוס, נטורינה וביצה.

נתחיל ללוש במיקסר במהירות איטית- בינונית. לאחר כמה דק שיש לנו כבר גוש של בצק נוסיף את המלח. סהכ הלישה בבצק זה תהיה בין 15-17 דקות זה ממש תלוי בעוצמת המיקסר שלכם. איך נדע שהבצק מוכן? ננסה בעדינות רבה לדקק אותו לפתוח רשת גלוטן . אין סיבה להילחץ אם צריך להמשיך ללוש עוד קצת גם לישה של 20 דקות היא בסדר עד שהבצק רך ומוכן.

נניח את הבצק שלנו בקערה , נכסה בניילון ניצמד ונניח להתפחה. שימו לב שזמני ההתפחה משתנים בהתאם למזג האוויר ואין זמן מוגדר. נתפיח עד הכפלת נפח, בקיץ שעה וחצי- שעתיים יספיקו, נסו להימנע מהתפחת יתר שהורסת את הבצק.

שתי אפשרויות להתפחה- התפחה על השיש- נניח את קערת הבצק על השיש עד שהבצק יתפח ונעבוד עם הבצק מיד אחרי.

התפחה במקרר- לאחר סיום הלישה נניח את הקערה על השיש להתפחה של 40 דק. לאחר מכן נכניס את קערת הבצק למקרר למשך הלילה ונעבוד איתו יום למחרת. לפני תחילת העבודה ניתן לבצק לנוח עוד 40 דקות בחוץ (הבצק יכול להיות במקרר עד 24 שעות)

אני התפחתי במקרר כי הבצק הרבה יותר נוח לעבודה והוא יותר יציב.

לאחר התפחה נחלק את הבצק ל-15 כדורים שווים וכל כדור נפתח ונרדד. ניקח חתיכה של מילוי רוגלך וניצור ממנה נקניק שיהיה באורך הבצק בפתחנו. לא שקלתי את המילוי רוגלך לכל יחידה אבל לשיקולכם או תרצו יותר או פחות מילוי.

נניח את הנקניק על הבצק, נגלגל את הבצק ונהדק היטב את הסגירה. נרדד את הגליל שיצא לנו ונדקק אותו. זה ממש לא נורא אם חלק מהבצק נתפס ללא מילוי וחלק כן, בכל מקרה מגלגלים תכף הכל למאפה. בעזרת גלגלת או סכין נחרוץ חריצים לאורך הבצק כפי שעשיתי בסרטון ונגלגל לגליל שיצא לנו נגלגל כמו שבלול כאשר את סוף השבלול נכניס מתחת למאפה שלא יפתח באפייה.

נכסה במגבה נקייה ונתפיח 20 דקות נוספות. נמרח בביצה ונאפה בתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 30-35 דקות או עד שהמאפים משחימים. שהמאפים יוצאים חמים מהתנור משים מלא סירופ סוכר. זה חשוב לא לוותר על השלב הזה לא רק עבור המתיקות, סירופ הסוכר שומר על חיי המדף של המאפה והעסיסיות שלו.

שמור בקופסא אטומה על השיש

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר