משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

מאפה מקלות קינמון ושמנת

מצרכים למתכון:

10-12 מאפים/ 2 רולדות (ניתן להכין בכל צורה שאוהבים)

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר

5 גרם (כפית) אבקת הפלא לשמירת טריות הבצק (לא חובה-אבקת הפלא זו אבקה שמוסיפים לבצק שמרים והיא שומרת על טריות המאפה עד 10 ימים באופן מושלם, היא ללא חומרים משמרים וניתן למצוא אותה באתר שלי)

ביצה

160 מ”ל חלב (לפרווה- קרם קוקוס או מים או שמנת צמחית)

חצי כפית מלח

160 גרם  קוביות חמאה קרה (לפרווה- נטורינה או מחמאה)

למילוי פיסטוק-

ממרח קינמון של Spread it

אפשר למרוח כל ממרח יציב שאוהבים

לקרמבל-

50 גרם קמח (בערך 3/4 כוס)

35 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות (לפרווה- נטורינה או מחמאה)

35 גרם סוכר חום דמררה

ביצה להברשה 

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים

נמיס יחד על הגז

לרוטב שמנת-

200 גרם גבינת שמנת

150 גרם אבקת סוכר

50 גרם חמאה רכה (אפשר לחמם כמה שניות במיקרו כדי לרכך)

חצי כפית מחית או תמצית וניל

 

אופן הכנה:

לבצק-

לבצק: במיקסר נשים קמח, סוכר, שמרים, אבקת הפלא, ביצה וחלב ונלוש במהירות איטית בערך 5-6 עד להתגבשות.  נוסיף את המלח תוך כדי לישת המיקסר, חשוב לא לוותר על המלח הוא מאוד חשוב להתפתחות הגלוטן בבצק. לאחר מכן נתחיל להוסיף את החמאה הקרה. בשלב זה נעלה את מהירות הלישה לבינונית וכל פעם נוסיף כמה קוביות חמאה וניתן להן להיטמע בבצק. אפשר להוריד את מהירות הלישה לאחר שהחמאה נטמעת בבצק עד לסיום הלישה.

טיפ חשוב- בבצק שמרים אין זמן לישה אחיד מכיוון שלכל אחד יש מיקסר עם עוצמה שונה והבצק יהיה מוכן בזמן אחר. ולכן חשוב ללוש את הבצק עד לקבלת חלון גלוטן. איך נראה את חלון הגלוטן? ניקח חתיכה קטנה של בצק וננסה לדקק אותה בעדינות עם הידיים. אם הבצק נקרע בקלות סימן שלא סיימנו ללוש. לפעמים לישה במיקסר יכולה לקחת גם 20 דקות ואין עם זה שום בעיה המטרה שלנו בלישת בצק היא לפתח את הגלוטן ולכן נרצה לישה ארוכה.

נעביר לקערה ונתפיח עד להכפלת נפח הבצק (זמן ההתפחה משתנה לפי מזג האוויר אבל חשוב לשים לב שאנחנו לא מתפיחים יותר מידי זמן כי אז נוצרת התפחת יתר והבצק יקרע. לכן שימו לב שברגע שהבצק מכפיל נפח זה הזמן להתחיל לעבוד.

אם תרצו להתפיח במקרר- נכסה את קערת הבצק בניילון נצמד ונניח את הבצק להתפחה על השיש כשעה וכך ניתן לשמרים להתחיל לעבוד. לאחר מכן נעביר את הקערה להתפחה ארוכה של לילה במקרר. שנרצה לעבוד עם הבצק נוציא אותו שעה לפני החוצה כדי שיתרכך ויהיה נוח לעבודה. בצק יכול להיות במקרר עד 24 שעות ונתפיח במקרר אם אם נרצה לעוד עם הבצק לפחות בעוד 8 שעות מרגע הכנתו.

לאחר סיום ההתפחה נרדד את הבצק שלנו למלבן גדול. אם קשה לכם לעבוד עם כל כמות הבצק אפשר לחלק לשניים ולעשות את התהליך פעמיים. אפשר גם מחצי אחד להכין את המאפים הללו ומהחצי השני להכין מאפה אחר/ רולדה.

לאחר שרידדנו למלבן נמרח את הממרח קינמון של ספרדיט שהוא פשוט כמו ריבת קינמון, נוח למריחה ונותן טעם דומיננטי. ההמלצה שלי- למרוח שכבה דקה עד בינונית ולא יותר מזה כי הטעם בהחלט דומיננטי. נקפל את הבצק לשניים, נוציא את האוויר ונרדד מעט.

נחתוך רצועות ברוחב של 3 אצבעות בערך ובכל רצועה נעשה חיתוך במרכז. נלפף כל צד (ראו בסרטון למטה) ונניח בתבנית אפיה. נכסה את התבנית במגבת נקייה ונניח להתפחה שניה של 20-30 דקות בערך.

בזמן הזה נכין את הקרמבל- נשים בקערה קמח, סוכר דמררה וחמאה שחתכנו לקוביות קטנות ועם האצבעות נמעך הכל היטב עד שניצור פירורים מהתערובת.

לאחר ההתפחה נמרח ביצה ונפזר מהקרמל שלנו ונכניס לאפיה בתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 30-35 דקות. שימו לב שזמני האפיה משתנים מתנור לתנור ולכן נאפה עד השחמה.

לאחר שיוצא מהתנור נפזר בזהירות סירופ סוכר ונזלף את הקרם שמנת שהכנו. אל תוותרו עליו זה באמת מקפיץ את המאפה בכמה רמות

לרוטב שמנת- בעיני הרוטב שמנת עושה פה את כל ההצגה ורק בגללו לא הייתי ממירה את המתכון לפרווה. הוא כלכך מוסיף טעם מתוק וחמצמץ וזה מדהים. בקערה נשים שמנת, אבקת סוכר, וניל וחמאה ונבלנדר עם בלנדר מוט. אם אין בלנדר אז לערבב היטב עד איחוד ומרקם חלק. שהסינבון יוצא מהתנור נמרח כף מכובדת על כל מאפה, נפזר פקאנים קצוצים אם אוהבים וזה מוכן.

ניתן לשמור בקופסא אטומה על השיש, אין צורך במקרר למרות השמנת.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר