משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

רולדת שמרים פיסטוק

מצרכים למתכון:

המתכון מתאים לשתי רולדות

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר

5 גרם (כפית) אבקת הפלא לשמירת טריות הבצק (לא חובה-אבקת הפלא זו אבקה שמוסיפים לבצק שמרים והיא שומרת על טריות המאפה עד 10 ימים באופן מושלם, היא ללא חומרים משמרים וניתן למצוא אותה באתר שלי)

ביצה

150 מ”ל חלב

חצי כפית מלח

160 גרם  קוביות חמאה קרה

למילוי פיסטוק-

קרם פיסטוק של Spread it

אם אין אפשר לערבב ממרח שוקולד לבן עם מחית פיסטוק ואפשר גם למרוח כל ממרח אחר שאתם אוהבים

ביצה להברשה או אבקה להברקת מאפים

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים

נמיס יחד על הגז

 

אופן הכנה:

לבצק: במיקסר נשים קמח, סוכר, שמרים, אבקת הפלא, ביצהוחלב ונלוש במהירות איטית בערך חמש דקות. לאחר שהבצק שלנו כבר נהיה גוש יציב אפשר להוסיף את המלח תוך כדי ערבוב. לאחר מכן נתחיל להוסיף את החמאה הקרה. בשלב זה נעלה את מהירות הלישה לבינונית וכל פעם נוסיף כמה קוביות חמאה וניתן להן להיטמע בבצק.

טיפ חשוב- בבצק שמרים אין זמן התפחה אחיד מכיוון שלכל אחד יש מיקסר עם עוצמה שונה והבצק הייה מוכן בזמן אחר. ולכן חשוב ללוש את הבצק עד לקבלת חלון גלוטן. איך נראה את חלון הגלוטן? ניקח חתיכה קטנה של בצק וננסה לדקק אותה בעדינות עם הידיים. אם הבצק נקרע בקלות סימן שלא סיימנו ללוש. לפעמים לישה במיקסר יכולה לקחת גם 20 דקות ואין עם זה שום בעיה המטרה שלנו בלישת בצק היא לפתח את הגלוטן ולכן נרצה לישה ארוכה.

נעביר לקערה ונתפיח עד להכפלת נפח הבצק (זמן ההתפחה משתנה לפי מזג האוויר).

אם תרצו להתפיח במקרר- נכסה את קערת הבצק בניילון נצמד ונניח את הבצק להתפחה על השיש של שעה וכך ניתן לשמרים להתחיל לעבוד. לאחר מכן נעביר את הקערה להתפחה ארוכה של לילה במקרר. שנרצה לעבוד עם הבצק נוציא אותו שעה לפני החוצה כדי שיתרכך ויהיה נוח לעבודה. בצק יכול להיות במקרר עד 24 שעות ונתפיח במקרר אם אם נרצה לעוד עם הבצק לפחות בעוד 8 שעות מרגע הכנתו

לאחר התפחת הבצק נחלק את הבצק לשני חלקים שווים, נרדד למלבן ונמרח מקרם הפיסטוק של ספרדיט. נפזר מטבעות שוקולד לבן (לא חובה) ונגלגל לגליל. נעביר להקפאה של רבע שעה את שני הגלילים שלנו כדי שנוכל לחתוך אותם בצורה אסתטית מבלי שהכל יתלכלך. כל גליל נחתוך לאורכו כך שיצאו לנו ממנו שני חצאים, נניח אותם בצורת פלוס ובכל פעם נחליף בין הרצועות הצמודות (ראו בסרטון למטה). נעביר לתבנית נמרח ביצה או נפדר באבקה להברקת מאפים ונאפה בתנור שחומם מראש על 170 מעלות למשך 35-40 דקות (שימו לב שזמני אפיה עשויים להשתנות בהתאם לתנור שלכם).

לאחר אפיה נמרח סירופ סוכר שישמור על עסיסיות העוגה.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר