משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

רוגלך למתקדמים

מצרכים למתכון:

30-50 יחידות רוגלך, תלוי בגודל שתעשו **ישנה אופציה לחלק את הבצק לשני חלקים ומחלקו השני להכין מאפה אחר או רולדת שמרים**

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים (בערך כף)/ או 25 גרם שמקים טריים

50 גרם סוכר (1/4 כוס מדידה- לא חד פעמי)

5 גרם אבקת הפלא (בערך כפית)- אבקת הפלא זו אבקה ששומרת על טריות המאפים לאורך זמן, ניתן למצוא אותה באתר שלי ** האבקה אינה מכילה חומרים משמרים**

250 מ”ל שמנת צמחית או קרם קוקוס

70 גרם נטורינה (אפשר גם מחמאה)

ביצה

חצי כפית מלח

למילוי-

מילוי רוגלך של spread it (חצי קילו מילוי על חצי קילו בצק מוכן)

תחליף- ניתן למרוח כל ממרח שאתם אוהבים אבל חשוב שהממרח יהיה יציב אחרת הוא יברח החוצה ברידודים (נוטלה, שחר, לוטוס וכו)

סירופ סוכר-

כוס מים

כוס סוכר- לבשל יחד על הגז עד להמסה

ביצה למריחה או פידור באבקה להברקת מאפים

אופן הכנה:

לבצק-

במיקסר נשים יחד את כל המצרכים חוץ מהמלח- קמח, שמרים, סוכר, אבקת הפלא (לא חובה אפשר לוותר), שמנת צמחית, נטורינה וביצה.

נתחיל ללוש במיקסר במהירות איטית- בינונית. לאחר כמה דק שיש לנו כבר גוש של בצק נוסיף את המלח. סהכ הלישה בבצק זה תהיה בין 15-17 דקות זה ממש תלוי בעוצמת המיקסר שלכם. איך נדע שהבצק מוכן? ננסה בעדינות רבה לדקק אותו לפתוח רשת גלוטן (ראו בסרטון למטה). אין סיבה להילחץ אם צריך להמשיך ללוש עוד קצת.

נניח את הבצק שלנו בקערה משומנת מעט, נכסה בניילון ניצמד ונניח להתפחה. שימו לב שזמני ההתפחה משתנים בהתאם למזג האוויר ואין זמן מוגדר. נתפיח עד הכפלת נפח.

שתי אפשרויות להתפחה- התפחה על השיש- נניח את קערת הבצק על השיש עד שהבצק יתפח ונעבוד עם הבצק מיד אחרי.

התפחה במקרר- לאחר סיום הלישה נניח את הקערה על השיש להתפחה של 40 דק. לאחר מכן נכניס את קערת הבצק למקרר למשך הלילה ונעבוד איתו יום למחרת. לפני תחילת העבודה ניתן לבצק לנוח עוד 40 דקות בחוץ (הבצק יכול להיות במקרר עד 24 שעות)

לאחר ההתפחה נתחיל לעבוד. התחלתי ברידוד המילוי רוגלך. נניח חצי קילו מילוי על גבי נייר אפיה, נכסה בנייר נוסף ונרדד כמה שיותר דק. אני יודעת שזו עבודה קצת אבל דאגתי לכם לשרירי ידיים. לא חשוב לי שהמלבן יהיה מאוד מדויק אבל אנסה לרדד אותו כמה שיותר גדול. אניח את נייר האפייה עם המילוי בצק ואעבור לבצק.

חילקתי את הבצק שמרים לשני חלקים שווים, כל חלק בערך חצי קילו. נרדד את הבצק שלנו למלבן גדול. בשלב זה אני גוזרת את דף מילוי רוגלך שהכנתי לשני חלקים שווים. נניח חצי בחלקו התחתון של הבצק ונקפל את הבצק לשניים. המילוי לא חייב לשבת מדויק. נוציא את האוויר מהבצק ונרדד כמה שיותר עד שנראה את המילוי מבצבץ. ניקח את החצי השני של המילוי רוגלך ונניח אותו שוב בחלקו העליון או התחתון של הבצק ונקפל פעם נוספת. שוב נוציא אוויר ונרדד כמה שיותר דק.

הגענו לשלב החיתוך- את המלבן שיצא לי אני חילקתי לשניים ומכל חלק חתכתי משולשים, זה ממש תלוי אם תרצו אותם גדולים או קטנים. נחתוך משולשים רצוי שהבסיס של המשולש לא יהיה רחב מידי ונגלגל. נניח בתבנית ונכסה עם מגבת נקייה לחצי שעה להתפחה נוספת. לאחר חצי שעה נמרח בביצה או נפדר אבקה להברת מאפים ונכניס לתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 30-35 דקות.

שימו לב שזמני האפייה משתנים בהתאם לתנור שלכם ולעוצמה שלו אז חשוב לא לאפות יותר מידי אחרת הרוגלך יתייבש. שהרוגלך יוצא חם נמרח אותו בהרבה סירופ סוכר פושר/ קר וזה מוכן.

אפשר לשמור בקופסא סגורה על השיש- אפשר לשמור למספר ימים, עם אבקת הפלא עד 10 ימים

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר