משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

סטיקי באנס קינמון פקאן

מצרכים למתכון:

**15 שבלולים בתבנית לבחירתכם**
לבצק
500 גרם קמח
10 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים
80 גרם סוכר
כפית אבקת הפלא לשמירה על טריות המאפה (לא חובה- אפשר לוותר)
2 ביצים
160 מ”ל חלב (לפרווה- מים)
חצי כפית מלח
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות (לפרווה- מחמאה/ נטורינה)
למילוי-
ממרח קינמון של spread it
תחליף לממרח קינמון-
100 גרם חמאה רכה
כוס סוכר חום כהה (לא דמררה)
כף קינמון
לערבב יחד ולמרוח על הבצק
לקרמל-
כוס סוכר לבן
250 מ”ל שמנת מתוקה 38%
100 גרם פקאנים קצוצים

אופן הכנה:

לבצק
במיקסר עם וו לישה נשים קמח, שמרים, סוכר, אבקת הפלא, ביצים וחלב. נלוש במהירות איטית למשך 5-6 דקות. לאחר זמן זה נוסיף את המלח ונעלה את מהירות הלישה לבינונית פלוס.
נתחיל להטמיע את החמאה. נוסיף תוך כדי לישה את קוביות החמאה ונמשיך בלישה עד שכל החמאה נטמעת, בערך 5-6 דקות נוספות. איך נדע שהבצק מוכן? ננסה לפתוח בעדינות חלון גלוטן ואם הצלחנו לדקק אותו כמה שאפשר, אם הצלחנו הבצק מוכן. אם הבצק נקרע בקלות נלוש עוד קצת, חשוב לדעת שזמן הלישה משתנה ממיקסר למיקסר בהתאם לעוצמה שלו.
התפחה- בצק בריוש רצוי להתפיח במקרר ויותר נוח לעבוד איתו קר. אבל אם אין ברירה אפשר גם להתפיח בחוץ
התפחה במקרר- לאחר סיום הלישה נניח את הבצק בקערה, נכסה בניילון נצמד ונניח על השיש לחצי שעה. לאחר חצי שעה נכניס את הבצק ללילה למקרר (התפחה במקרר זה לפחות לילה). יום למחרת לפני שנתחיל לעבוד על הבצק נוציא אותו למנוחה של חצי שעה בחוץ עד שיהיה נוח לעבודה
התפחה בחוץ- נניח את הבצק בקערה ונכסה בניילון נצמד וניתן לבצק לתפוח עד הכפלת נפח. כמה זמן? זמן ההתפחה משתנה בהתאם לעונה ולמזג האוויר לכן ניתן לנפח הבצק להכפיל את עצמו.
קרמל- 
בזמן ההתפחה אפשר להכין את הקרמל ולתת לו להתקרר בצד בנתים כדי שלא נעבוד איתו חם מידי. בסיר שטוח או מחבת נניח את הסוכר הלבן ונשתדל לא לערבב רק להזיז ולנער את המחבת. שהסוכר לאט לאט נמס ומגיע לצבע ענברי אפשר לערבב כדי לעזור לו שימס באחידות. במקביל נרתיח את השמנת המתוקה כדי שלא יהיו הבדלי טמפרטורות בין הסוכר הלוהט לשמנת הקרה. נוסיף את השמנת הרותחת בהדרגה לסוכר תוך כדי ערבוב. אם נהיה לכם גושי קרמל לא להילחץ. להנמיך לאש נמוכה ולהמשיך לערבב עד המסה במשך כמה דקות. נסנן את הקרמל ונניח בצד. איך מנקים? משרים את המחבת במים, סוכר נמס במים אל תשכחו.
ההרכבה-
אני חילקתי את הבצק שלי לאחר התפחה לשני חלקים שווים ועשיתי את אותה פעולה פעמיים כי יותר נוח לעבוד ולקפל בצד קטן יותר מאשר כמות גדולה. נרדד את הבצק למלבן ונמרח ממרח קינמון של Spread it. נחתוך רצועות בערך ברוחב של 3-4 ס”מ ונגלגל לשבלול.
נשפוך בתבנית את הקרמל ונפזר מעל פקאנים קצוצים. מעל נסדר את השושנים שלנו במרווחים כי הם יתפחו פעם נוספת. נכסה במגבת נקייה ונתפיח פעם נוספת 30 דקות. אין צורך למרוח ביצה.
אז נכניס לתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 35-40 דקות. שימו לב שזמני האפייה משתנים בהתאם לתנור שלכם אז נאפה עד שמשחים. לאחר אפיה ניתן לתבנית להתקרר ואז נהפוך את הבאנס שלנו על משטח או תבנית. ככה מגישים אותם שהם ספוגים ושוחים בקרמל, כלכך טעים ומרשים.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר