משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

שמרים כתר במילוי שוקולד

מצרכים למתכון:

2 רולדות שמרים/ רולדה וצורת כתר/ 2 כתרים בנוניים (אפשר לעשות טעמים ש/ונים ואפשר צורות שונות)
500 גרם קמח
5 גרם אבקת הפלא (לא חובה הסבר למטה)
10 גרם שמרים יבשים/ או 25 שמרים טריים
80 גרם סוכר
ביצה
200 גרם שמנת חמוצה  (לפרווה- מים)
100 מ”ל חלב
120 גרם חמאה (לפרווה- מחמאה/ נטורינה)
כפית מלח
למילוי-
ממרח שוקולד חלב של spread it
אתם כמובן יכולים למרוח בכל ממרח שאתם אוהבים ויש לכם בבית כמו למשל נוטלה או כל ממרח מסדרת האפיה שלנו
למריחה-
ביצה או לפדר באבקה להברקת מאפים
סירופ סוכר-
1 כוס סוכר
1 כוס מים
להמיס יחד על הגז ולמרוח על העוגה שיוצאת חמה מהתנור כאשר הסירופ קר

אופן הכנה:

במיקסר נשים קמח, סוכר, שמרים, אבקת הפלא (לא חובה- האבקה שומרת על העוגה טרייה ורכה למשך שבוע ימים. ללא חומרים משמרים וניתן להשיג בחנות האונליין שלי), ביצה, שמנת חמוצה וחלב  ונתחיל בלישה. נלוש את הבצק על מהירות איטית יחסית למשך 5-6 דקות.
אחרי זמן זה נוסיף את המלח ולאחר מכן את החמאה שחתוכה לקוביות. אנחנו רוצים שהחמאה תיטמע בבצק לגמרי ולכן נמשיך בלישה  5-6 דקות נוספות.
סהכ בערך 11-12 דקות, לא פחות. לאחר מכן ננסה לפתוח חלון גלוטן כדי לבדוק האם הבצק מוכן להתפחה. אם לא הצלחתם לדקק את הבצק מספיק תמשיכו ללוש אותו.
תמיד עדיף ללוש יותר ולא פחות אין עם זה בעיה
נעביר את הבצק לקערה משומנת מעט וניתן לו לתפוח עד להכפלת הנפח (זמן התפחה משתנה בהתאם למזג האוויר). אם בחרתם להתפיח בחוץ הזמן עשוי להשתנות בין שעתיים- ארבע שעות זה ישתנה בין החורף לקיץ. בהתפחה בחוץ תוכלו ישר להתחיל לעבוד עם הבצק לאחר מכן.
אפשר להתפיח לילה שלם במקרר- במקרה כזה ניתן לבצק חצי שעה התפחה בחוץ ולאחר מכן נכניס למקרר. שנוציא את הבצק לעבודה יום למחרת ניתן לו לנוח בחוץ שעה לפני תחילת העבודה.
בצק שמרים יחזיק במקרר עד 24 שעות
לאחר התפחת הבצק נחלק אותו לשני חלקים שווים. אפשר להכין שני מאפים שונים, 2 רולדות. אתם יכולים ליצור מהבצק כל צורה שתרצו ולמרוח כל ממרח שאתם אוהבים
נרדד את הבצק למלבן דק ונמרח עליו ממרח שוקולד חלב (4-5 כפות).  נגלגל את הבצק לגליל, שימו לב להתחיל את הגלגול בחלקו הרחב יותר של המלבן ולא מחלקו הצר על מנת שיהיה לנו גליל ארוך.
לאחר שסיימנו לגלגל את הבצק אני ממליצה להכניס את כל הגליל למקפיא ל-20-30 דקות על מנת שהבצק שלנו יתייצב מעט והחיתוך יהיה קל ונקי יותר, אפשר גם למקרר ואפשר לדלג על השלב זה רק לאסתטיקה. נחתוך את הגליל שלנו לשניים ונניח את שתי החתיכות שהפסים כלפי מעלה בצורה פלוס. נגלגל כל צד עד שתהיה לנו רולדה. נגלגל את הרולדה שלנו סביב עצמה כמו שבלול (ראו בסרטון למטה)
נעביר את הרולדה לתבנית תנור. בגדול העוגה גדלה ומשטחת בתנור כך שאתם יכולים לשים אותה בתוך רינג רו תבנית עגולה (מינימום קוטר 24 ומעלה) על מנת להגדיר את הגודל שלה זה גם אסתטית יפה.
נכסה במגבת נקייה וניתן התפחה שניה של חצי שעה בערך. לאחר התפחה נמרח ביצה או נפדר באבקה להברקת מאפים ונכניס לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות טורבו למשל 45-50 דקות.
שימו לב שזמני האפיה משתנים מתנור לתנור ולכן חשוב לשים לב שהמאפה משחים יפה ולא נשרף.
מיד לאחר האפיה נמרח סירופ סוכר פושר על העוגה החמה וזה מוכן. מומלץ לא לחתוך אותה חמה מהתנור ולחכות קצת.
את העוגה אפשר לשמור על השיש בקופסא אטומה למספר ימים

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר