משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

עוגת מוס דוקולד- קינדר פררו

מצרכים למתכון:

קוטר22 או 24

לתחתית-

200 גרם שברי וופל (ניתן להשיג בחנויות אפיה)

150 גרם שוקולד לבן מומס

120 גרם קרם נוצ’ולה של spread it

**הערות– את שברי הוופל אפשר להחליף בפאייטה שגם ניתן למצוא בחנויות אפיה, ניתן להחליף גם בפצפוצי אורז ובפתיבר טחון (יצא לכם קצת פחות קראנצי אבל אפשרי).

במקום הממרח נוצולה של ספרדיט אתם יכולים להשתמש בכל ממרח קינדר שרכשתם וכמובן שאפשר להשתמש גם בממרח בטעם אחר שאתם אוהבים.

לשכבת המוס נוצ’ולה (קינדר)-

5 גרם ג’לטין (אין אפוציה לוותר זה חובה)

25 מ”ל מים קרים

150 גרם שוקולד לבן

60 מ”ל שמנת מתוקה 38% (לתוך השוקולד)

400 מ”ל שמנת מתוקה 38% (לתוך המיקסר להקצפה)

100 כרם ממרח נוצ’ולה של spread it או כל ממרח קינדר שאתם אוהבים.

לשכבת הפררו-

5 גרם ג’לטין

25 מ”ל מים קרים

150 גרם שוקולד חלב

80 מ”ל שמנת מתוקה 38% (לתוך השוקולד)

100 גרם קרם פררו

400 מ”ל שמנת מתוקה 38% (לתוך המיקסר להקצפה)

לציפוי גנאש שוקולד-

200 גרם שוקולד חלב

120 מ”ל שמנת מתוקה 38%

קצפת לזילוף וקישוט-

250 מ”ל שמנת מתוקה 38%

2 כפות אבקת סוכר

2 כפות פודינג וניל

אופן הכנה:

לתחתית-

בקערה נשים שברי וופל עם שוקולד מומס וקרם נוצולה. שימו לב, בשלב זה אתם יכולים לבחור את טעם התחתית שתרצו בהתאם לטעם המוס שאתם עושים. למשל- אם בא לכם לעשות מוס לוטוס אז אפשר לשלב שוקולד לבן מומס עם ממרח לוטוס. או אם בא לכם תחתית בטעם נוטלה, אפשר לשלב בתחתית שוקולד חלב מומס עם ממרח נוטלה. שימו לב שהשוקולד שאתם בוחרים יתאים לטעם הממרח שבחרתם.

נערבב היטב, נעביר לרינג שאת הדפנות שלו נעטוף בשקף. שימו לב אם אין לכם שקף אפשר גם בלי, פשוט לאחר שהמוס יקפא אתם תצטרכו לחמם את הרינג מעט על מנת לחלץ את העוגה.

אני יותר אוהבת את הנראות של העוגה עם שקף, זה יוצא יותר נקי ואסתטי.

לאחר ששמנו שקף נניח את הרינג על משטח עגול ונשפוך את התחתית שלנו. שימו לב, חשוב מאוד לשטח היטב את התחתית כך שהיא תהיה זו שתאטום לנו את החלק התחתון של העוגה ותמנע מהעוגה לנזול מהרינג. אני אישית לאוטפת מלמטה את הרינג אבל אתם יכולים לעשות זאת עם ניילון נצמד.

אני מכניסה את הרינג עם התחתית להקפאה עד שהחלק הראשון של המוס יהיה מוכן. אני ממליצה כבר בשלב הזה הניח את כל הרינג יחד עם התחתית על קרש חיתוך כדי שיהיה לנו נוח להעביר למקפיא בכל פעם בלי שיהיו נזילות.

לשכבת המוס נוצ’ולה-

נתחיל בג’לטין. אני יודעת שהרבה מכם חוששים מהעבודה איתו אבל אם תעקבו אחרי השלבים ותדייקו אתם לא תרגישו את הטעם שלו בעוגה בכלל.

בקערה קטנה אני שמה את הג’לטין שלי ושוכפת מים קרים פנימה. מיד עם הכנסת המים נערבב היטב עד שלא יהיו לנו גושים כלל. נעביר את הג’לטין למקרר עד שהוא מתייצב לגמרי זה לוקח כמה דקות (תלוי בג’לטין). אני הכי מעדיפה להשתמש בג’לטין אבקה אבל לרוב בחנויות האפייה תמצאו ג’לטין גרגירים. אני ממליצה לא להתשמש בג’לטין שנרכש בסופר.

נמשיך.. בקערה נשים יחד שוקולד לבן ושמנת (שימו לב שבמתכון מופיע לכם שתי כמויות של שמנת, פעם אחת שנכנסת לקערת השוקולד ופעם אחרת תיכנס למיקסר). נחמם במיקרו עד להמסה מוחלטת (זה נקרא גנאש). נוסיף לקערה את הממרח נוצולה, עכשיו יש לנו גנאש נוצולה.

אני לוקחת את הגק’לטין ששמרתי במקרר וממיסה אותו במיקרו 10 שניות. אם הוא לא נמס לגמרי אני מחממת שוב ל-7-10 שניות. זה מאוד חשוב לא לחמם יותר מידי כי אז יש לו ריח לא טוב וזה משפיע על המרקם. נערבב את הגלטין ונשפוך אותו לתוך קערת הגנאש. נערבב היטב עד למרקם אחיד

בנתיים במיקססר נשים את יתרת השמנת (400 מ”ל) ונקציף על מהירות גבוהה רק עד שנגיע למרקם יוגורט. תיזהרו ממש לא להקציף יותר מידי כי קשה לתקן את זה וזה ישפיע על הנראות של השכבות. ברגע שהגענו למרקם הרצוי, אני מתחילה לשפוך בזרם דק את הגנאש נוצולה שלי לתוך קערת השמנת שהקצפתי ואני משתמשת במטרפה ותוך כדי לא מפסיקה לערבב עד לאיחוד מלא.

זה השלב להוציא את התחתית שלי מהמקפיא ולשפוך את השכבה הראשונה. שימוש לב לפני שהרינג מונח על קרש חיתוך או משטח אחר. אני רציתי שיהיו קצת צ’אנקים בעוגה אז קצצתי הפי היפו  ופיזרתי, אפשר גם קינדר וגם שמתי עם כפית ממרח כדי שמי שיאכל את הפרוסה הזו יהנה מכמה טעמים. בעדינות רבה דחפתי עם לקקן את כל הצ’אנקים פנימה. חשוב לא לערבב ולא להזיז את הבלילה מצד לצד כי אתם תפגעו בצורת השכבות. נכניס את העוגה להקפאה.

ועכשיו אני עושה אותו דבר בדיוק עם השכבה השניה של הפררו

**הערה חשובה לגבי הטעמים- אני בחרתי בשני הטעמים האלו. את הקינדר שילבתי עם שוקולד לבן ואת הפרו עם שוקולד חלב. אתם יכולים להתפרע ולשנותת את טעם הממרחים לטעמים שאתם אוהבים.

למשל: עם שוקולד לבן ילך גם: מחית פיסטוק/ פרלינה לוז/ לוטוס/ אוראו וכו..

עם שוקולד חלב ילך גם- פררו/ נוטלה/ פרלינה לוז ועוד..

שכבת המוס פררו-

בקערה נערבב ג’לטין ומים ונניח בצד או במקרר עד להתייצבות.

בקערה נוספת נשים שוקולד חלב ושמנת ונחמם במיקרו עד להמסה מולטת. נוסיף את הקרם פררו ונערבב.

נמיס את הגלטין ממש מעט במיקרו- 10 שניות ונערבב עד להמסה. נוסיף אותו לגנאש שוקולד שלנו ונערבב היטב לאיחוד.

במיקסר נקציף את יתרת השמנת עד לקם יוגורט ולאחר מכן נשפוך את הגנאש פררו לתוך השמנת ונערבב בלי הפסקה עם מטרפה. נשפוך את המוס שלנו מעל שכבת המוס נוצולה (לאחר שנתנו למוס נוצולה לפחות 20 דקות במקפיא). אפשר בשלב זה לקצוץ פררו רושה, לזלף ממרח פנימה ולפזר קרוקנט לוז. בזהירות רבה נדחוף פנימה ונתפח קלות על מנת ליישר הכל.

נעביר להקפאה של 6-7 שעות לפחות, עדיף לילה.

גנאש שוקולד לציפוי-

בקערה נשים יחד שוקולד ושמנת ונמיס במיקרו עד למרקם אחיד ונמס.

יש מגוון דרכים לעשות טפטופים על עוגה, הפעם בחרתי לשפוך את הגנאש במרכז ועם כף להניע את השוקולד לצדדים וכך ליצור את הנזילות.

לאחר הטפטופים אני ממליצה להקפיא עוד 15 דקות.

לזילוף קצפת-

במיקסר נקציף יחד שמנת, אבקת סוכר ופודינג וניל עד למרקם יציב ונעביר לשקית זילוף עם צנטר m1

נזלף באיזו דרך וצורה שנרצה ונקשט.

איך שומרים את העוגה?

אני הכי ממליצה לשמור את העוגה במקפיא ולהפשיר אותה בחוץ חצי שעה לפני הגשה.

למה? התחתית והתוספות בפנים יהיו מושיות אם נשמור בקירור את העוגה. בעצם הנוזלים של השמנת יחלחלו בשברי הוופל ובקינדר שמתי בעודה וזה יהיה רך ולא טעים. ברגע שאנחנו מקפיאים את העוגה אנחנו שומרים על הקראנצ’יות של התחתית והתוספות.

אכלתם ונשארה עוד עוגה? תחזירו למקפיא ותפשירו שוב שתרצו. אפשר לשמור אותה במקפיא לחודש.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר