משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

שמרים רוגלך נוטלה

מצרכים למתכון:

** הבצק מתאים לשתי רולדות שמרים, מהבצק שנשאר לכם אפשר למרוח כל ממרח שתראו וליצור צורה**

לבצק-

500 גרם קמח

10 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים

50 גרם סוכר

5 גרם אבקת הפלא לשמירת טריות המאפים (לא חובה. האבקה שומרת על בצק רך וטרי עד שבועיים ללא חומרים משמרים. ניתן להשיג בחנות האונליין שלי- קישור בפרופיל)

170 מ”ל חלב (לפרווה להחליף למים)

ביצה

חצי כפית מלח

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות (לפרווה אפשר נטורינה או מחמאה)

למילוי-

500 גרם מילוי רוגלך של spread it (ניתן למצוא באתר שלי- דורין כהן בגוגל)

נוטלה (ניתן להשתמש בכל מרח שתרצו שמתאים לאפיה)

ביצה למריחה או אבקה להברקת מאפים במקום

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים

נביא יחד לרתיחה על הגז

אופן הכנה:

במיקסר עם וו לישה נשים יחד קמח, שמרים, סוכר, אבקת הפלא (לא חובה אפשר לוותר), חלב וביצים ונתחיל בלישה איטית במשך 5 דקות.
כעבור 5 דקות נוסיף מלח ונלוש עוד דקה.
לאחר מכן נתחיל בהוספת החמאה. נחתוך קוביות חמאה לקוביות קטנות ונכניס כל פעם קצת למיקסר. מרגע הוספת החמאה נעלה את המהירות לבינונית על מנת לעזור לחמאה להיטמע. אם לא נעלה את מהירות המיקסר יכולה להיווצר לנו עיסה.
נלוש עוד 5-6 דקות (גם אם צריך יותר זה בסדר) עד להטמעה מלאה של החמאה.
איך נדע שהבצק מוכן? ניקח חתיכת בצק וננסה לפתוח חלון גלוטן. אם ניתן למתוח את הבצק ולדקק אותו בלי שהוא נקרע, זה אומר שהוא מוכן.
 נוציא את הבצק ונעביר אותו לקערה משומנת. נכסה את הקערה בניילון נצמד ונניח להתפחה עד הכפלת הנפח. שאלה שחוזרת על עצמה הרבה היא כמה זמן להתפיח בצק שמרים? זמן ההתפחה משתנה בהתאם למזג האוויר לכן עד שהבצק מכפיל את נפחו. בקיץ זה יכול לקחת שעה וחצי ובחורף 5 שעות תלוי.
לאחר ההתפחה ניקח את כל הבצק שלנו ונרדד אותו על משטח מקומח (אין צורך בהרבה קמח).
ניקח את מילוי הרוגלך שלנו ונרדד אותו בין שתי ניירות אפייה. נסו לרדד אותו כמה שיותר דק כדי שלא יהיה לנו מילוי עבה. ננסה להגיע כמה שיותר קרוב לגודל המלבן בצק שלנו.
נוריד את נייר האפיה מלמעלה ונהפוך את מלבן מילוי הרוגלך על מלבן הבצק. אם זה לא בדיוק באותו גודל זה לא נורא, נחתוך שאריות ונקפל את הבצק פעמיים.. נהפוך את הבצק כך שהפתח יהיה כלפי מטה ונרדד שוב. כמה שנדקק יותר כך נקבל בצר עם יותר שכבות מילוי. שימו לב אני מרדדת ומדקקת את המלבן כאשר אם אני מניחה עליו תבנית אינגליש יש לי בצדדים שלנו 2-3 ס”מ מכל צד. אין לי בעיה שהמלבן ארוך זה דווקא מצויין, יהיו לי יותר גלגולים ושכבות.
אני שמה 2-3 כפות נוטלה ומורחת. חשוב ששכבת הנוטלה תהיה דקה יחסית ולא דומיננטית. נגלגל בעדינות את המלבן שלנו לרולדה. בעזרת סכין נחתוך את הגליל שנוצר לנו בדיוק באמצע ונלםף לצורת בורג (ראו בסרטון). נעביר לתבנית ונכסה במגבת להתפחה של 30-40 דקות. לאחר מכן נמרח ביצה או נפדר באבקה להברקת מאפים ונכניס לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות טורבו למשך 40-45 דקות. חשוב לשים לב שזמני האפייה משתנים מתנור לתנור ולכן אין ללכת לפי הזמן שכתבתי אלא לבדוק את העוגה שלכם כל הזמן עד שמוכנה.
איך נוכל לדעת? ננסה להפריד את הצדדים של העוגה ונראה כאשר היא משחימה מהצדדים כמה שיותר
** חשוב לדעת- מילוי רוגלך הוא אינו ממרח. כאשר העוגה מתקררת המילוי הוא בצקי ויציב ולא נוזלי ולכן העוגה תהיה םחות רכה מעוגת שמרים רגילה. חימום קל של 15 שניות במיקרו יעשה לה נפלא
לשמור את העוגה בכלי סגור או שקית למספר ימים (לא חייב מקרר)

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר