משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

עוגת מוס

מצרכים למתכון:

קוטר 18** בסוף המתכון אכתוב כמויותר לקוטר 22

בסיס קראנצ-

100 גרם שברי וופל/ פאייטה (להחליף לפתיבר לא יתן לנו שכבה קראנצ’ית ואני פחות ממליצה עם פצפוצי אורז כי זה לא יוצא מספיק מדוייק אבל אפשר)

160 גרם ממרח שושולד אגוזים של spread it (אפשר להשתמש באיזה ממרח שתרצו)

למוס-

10 גרם ג’לטין

50 מ”ל מים

250 גרם שוקולד לבן/ חלב

200 מ”ל שמנת מתוקה/ להקצפה

150 גרם מחית פרלינה לוז של Spread it (כל ממרח/ מחית לבחירה )

750 מ”ל שמנת להקצפה 38%

לגנאש טפטופים שוקולד חלב-

200 גרם שוקולד חלב איכותי

120 מ”ל שמנת

לגנאש טפטופים שוקולד לבן-

200 גרם שוקולד לבן

70 גרם שמנת

10 גרם חמאת קקאו

(החמאת קקאו תגרום לגנאש הלבן להישאר יציב ולא לנזול מהעוגה מכיוון ששוקולד לבן הרבה פחות יציב)

לגנאש טפטופים שוקולד מריר-

200 גרם שוקולד מריר

200 מ”ל שמנת

לאותיות-

צימקאו לבן/ חום

אותיות לא עושים עם שוקולד מומס, משתמשים בצימקאו ניתן להשיג בסופר או בחנויות מתמחות

 

קוטר 22-

תחתית

150 גרם שברי וופל

200 גרם ממרח לבחירה

לעוגת מוס-

15 גרם ג’לטין

75 מ”ל מים

300 גרם שוקולד לבן/ חלב

250 מ”ל שמנת מתוקה

200 גרם ממרח לבחירה/ מחית

1 ליטר שמנת להקצפה 38%

אופן הכנה:

לתחתית קראנצ’-

בקערה נשים שברי וופל וממרח ונערבב עד שכל שברי הוופל מצופים לגמרי

אני פחות אוהבת להשתמש לתחתית בפצפוצי אורז מכיוון שהם גדולים יחסית והתחתית איתם לא יוצאת מספיק אסתטית אבל זו בהחלט אופציה. נשים את כל הבלילה ברג ונשטח היטב. חשוב מאוד לשטח היטב את הדפנות שהמוס שלנו לא יברח (ממליצה לראות את ההסברים ששמרתי באינסטגרם בהייליט עוגת מוס)

אני לוקחת את הרינג ועוטפת אותו מלמטה בניילון נצמד ליתר ביטחון.

לאחר מכן אני מודדת עם השקף שלי את היקף הרינג וגוזרת את השקף. את השקף אני מכניסה פנימה שיהיה בדפנות הרינג. אם השקף מתגלגל לכם אתם יכולים להדביק אותו בסלוטייפ כך שלא יזוז. מומלץ לא לוותר על השקף. בעזרתו תוכלו לחלץ את העוגה בקלות וגם בצורה אסתטית. במידה ובכל זאת וויתרתם אני ממליצה לחמם את הרינג עם ברנר או מגבת עם מים חמים אבלזה פשוט יוצא פחות יפה. את התחתית שלי אני מעבירה למקפיא עד שאסיים להכין את העוגה.

לעוגת מוס-

שימו לב שממש חשוב לעבוד לפי סדר הפעולות שאני מציינת פה מכיוון שלכל חלק יש משמעות.

נתחיל בג’לטין. אין אפשרות לוותר עליו בעודה הזו כי הוא אחראי לייצב את העוגה שלנו.

בקערה קטנה נשים ג’לטין, נוסיף פנימה את כמות המים הנדרשת ונערבב עם כפית בזהירות ובזריזות עד שאין לנו גושים.

אני מאוד אוהבת להשתמש בג’לטין אבקה אבל ברוב חנויות האפיה תמצאו ג’לטין גרגרים. את הקערה על הג’לטין נניח בצד עדהג’לטין יספוג את כל המים. באבקה זה יקרה מהר יותר לכן ממליצה להכין את מסת הג’לטין מראש אולי אפילו לפני התחתית. אני אוהבת להניח אותה למנוחה במקרר שם התערובת נספגת מהר יותר.

בנתיים נעבור להכנת הגנאש. שימו לב שבמתכון יש פעמיים שמנת. פעם אחת בכמות קטנה ובסוף בכמות גדולה. בכמות הקטנה נשתמש לגנאש ובכמות בגדולה יותר נשתמש להקצפה.

בקערה נשים שוקולד לבן, שמנת וממרח לבחירה. נחמם את שלושתםיחד במיקרו דקה/ דקה וחצי. אני יודעת שבסרטון הראתי ששמה שנפרד אבל זה לא משנה ובדרכ אני מכינה ככה. עכשיו אתם בטח שואלים למה חיממתי דקה וחצי. ברגע שבתערובת השוקולד יש גם שמנת, השומן שלה שומן על השוקולד שלא יישרף ולכן אפשר לחמם ליותר זמן. לאחר שתערובת הגנאש יוצאת מהמיקרו נערבב היטב לתערובת חלקה ונניח בצד.

נעבור שלב ההקצפה- במיקסר נשים שמנת ונקציף במהירות גבוהה יחסית עד שהשמנת מגיעה למרקם יוגורט. כך שבלון ההקצפה מתחיל להשאיר עקבות בשמנת. חשוב מאוד!! לא להקציף למרקם יציב, אנחנו לא צריכים כי מה שמייצב את העוגה שלנו זה הג’לטין. לכן אני מאוד ממליצה לעמוד ליד המיקסר זה ממש עניין של שתי דקות הקצפה.

אחרי שהגענו למרקם יוגורט זה הזמן להרכיב הכל.

אני מחממת את הג’לטין שלי 10/15 שניות במיקרו. חשוב לא לחמם מידי כדי לא לשרוף אותו. ברגע שהוא נמס אני שופכת אותו לתערובת השוקולד ומערבבת היטב.

אני מוציאה את קערת המיקסר ומשתמשת במטרפה. בשלב זה נעשה השוואת טמפרטורה. נשפוך את תערובת השוקולד והג’לטין לתוך השמנת תוך שאני מערבבת בלי הפסקה על המטרפה עד שהכל נטמע במסה שלי. בשלב זהעוגה מוכנה. אני מוציאה את התחתית מהמקפיא ושופכת את המסה.

לאחר ששפכתם את המסה אתם יכולים להחליט אם תרצו להתפרע ולשים דברים טעימים בפנים. אני אישית קצצתי קינדר בואנו, הוספתי ממרח נוצ’ולה ושמתי פניני קראנצ. בעדינות רבה הטבעתי אותם בתוך העוגה והכנסתי להקפאה. העוגה תהיה בהקפאה עד שהיא קפואה לגמרי כמו אבן. בערך 6-7 שעות או לילה שלם.

רק לאחר שהעוגה קפאה לחלוטין אפשר לעשות לה גנאש טפטופים. אני ממיסה במיקרו ביחד שוקולד ושמנת (זוכרים שאפשר לחמם דקה ולא חייב פולסים?) מערבבת היטב ומעבירה לשקית זילוף. חשוב מאוד לא לעשות טפטופים עם גנאש חם ולכן ניתן לו מעט להתקרר שיהיה רק חמים. אין צורך להעביר את כל המסה לשקית זילוף אני מעבירה רק כמה כפות.

יש מגוון דרכים לעשות טפטופים, הדרך המועדפת עלי היא קודם כל המסגרת ורק אז הבפנים. תעשו איך שנוח לכם. ממליצה לצפות בהייליט עוגת מוס בהסבר על טפטופים.

לאחר הטפטופים אני ממליצה להכניס למקפיא לחצי שעה, קישוט מיד לאחר הטפטוף יכול לגרום לטפטופים לנזול. במיוחד בשוקולד לבן שהכי קשה לעבוד איתו אני ממליצה לעשות טפטופים אפילו יום לפני הקישוט.

בשלב זה אני מכינה מצימקאו את האותיות. נשים צימקאו בשקית זילוף ואת השקית נשים בתוך כוס עם מים רותחים. המים ימיסו את הצימקאו בצורה נוחה יותר. אפשר גם במיקרו, לי זה הרבה פחות נוח.עם צימקאו אפשר גם לעשות כתר לקישוט.

שלב הקישוטים-

לאחר שהחלטתם איך תרצו לעצב את העוגה אני בוחרת שוקולדים. אני אישית אוהבת לחתוך את השוקולים באמצע ולקשט בזוגות. אני ממליצה להתחיל את הקישוט מהמסגרת זה יוצא הרבה יותר אסתטי ויפה ואז להיכס עם הקישוטים פנימה. אפשר להשפריץ אבקת זהב ולהוסיף פניני קראנצ בדיוק בחורים הקטנים שנוצרים בין השוקולדים.

 

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון
מתכונים חדשים
תגיות מתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר