משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

רוגלך בייגלה וקרמל מלוח

מצרכים למתכון:

30 יחידות רוגלך

לבצק-

500 גרם קמח

8 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר

5 גרם (כפית) אבקת הפלא לשמירת טריות הבצק (לא חובה)

2 ביצים

150 מ”ל חלב

חצי כפית מלח

160 גרם  קוביות חמאה קרה

למריחה-

ממרח קרמל מלוח של spead it

ממרח בייגלה של spread it

לציפוי-

ממרח נוצ’ולה של spread it

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים

נמיס יחד על הגז

ביצה למריחה

אופן הכנה:

לבצק: במיקסר נשים קמח, סוכר, שמרים, אבקת הפלא, ביצים וחלב ונלוש במהירות בינונית בערך חמש דקות. לאחר שהבצק שלנו כבר נהיה גוש יציב אפשר להוסיף את המלח תוך כדי ערבוב. לאחר דקה נוספת של לישה נתחיל להוסיף את החמאה הקרה. בשלב זה נעלה את מהירות הלישה למהירות גבוהה וכל פעם נוסיף כמה קוביות חמאה וניתן להן להיטמע בבצק. נלוש כך בערך 5-6 דקות או עד שכל החמאה נטמעת לגמרי.

נעביר לקערה משומנת ונתפיח עד להכפלת נפח הבצק (זמן ההתפחה משתנה לפי מזג האוויר) לא למהר לסיים את ההתפחה לפחות 3 שעות. ישנה אפשרות גם להתפיח לילה במקרר. ניתן לשמור את הבצק במקרר עד 24 שעות. שימו לב שזמן ההתפחה במקרר הוא כפול אך הבצק יותר נוח לעבודה. שימו לב אם הבצק דביק אין סיבה להיבהל זה מצוין. אני מציעה לשמן משטח עבודה ומעט את הידיים וכך תוכלו ליצור ממנו כדור בקלות.

לאחר התפחה נחלק את הבצק לארבעה חלקים שווים, אפשר גם שניים ונרדד למלבן. אין צורך לקמח את המשטח יותר מידי, רק מעט שלא ידבק.

נשים ממרח קרמל מלוח ובייגלה, השילוב שלהם יחד כלכך מדויק ומוצלח. אני שמתי סה”כ 4 כפות. 3 בייגלה וכף קרמל מלוח זה איזון מעולה לטעמי. נמרח היטב ונשאיר ס”מ מכל צד ללא ממרח. נקפל את הבצק ונרדד אותו שוב על מנת לדקק אותו. שימו לב שחשוב להתחיל את הרידוד ממש חלש כדי שלא נגרום לכל הממרח לצאת מהבצק. לאט לאט נצליח לדקק אותו בעדינות. בעזרת גלגלת פיצה או סכין נחתוך משולשים. אני ממליצה ליצור משולשים שהבסיס שלהם צר יחסית כך הרוגלך יצא שמנמן ולא רחב ודק. לאחר החיתוך נגלגל את הבצק לרוגלך.  בשלב זה אפשר לעשות מספר דברים:

  1. לאפות את הרוגעכים בתבנית ככה יחידנים
  2. לאפות אותם יחד בתבנית כעוגת רוגלך
  3. כמו שאני עשיתי- השתמשתי בתבנית טוליפ שאפשר למצוא בחנות באתר והנחתי 2 רוגלך בכל שקע. כך קיבלתי מאפינס רוגלך אישי ונחמד שכיף לנשנש. נניח בצד להתפחה של 20 דקות, נמרח ביצה ונכניס לתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 25-30 דקות. שימו לב שזמן האפייה ישתנה בהתאם לצורה של הרוגלך שבחרתם לאפות. כלומר רוגלך בודד או עוגה לא יהיו אותו זמן אפיה. אני ממליצה להתחיל מ-20 דקות ולאחר מכן לבדוק את התנור ולראות כמה זמן צריך להוסיף בתנור שלכם. זו הדרך הטובה ביותר לאפות בדיוק, כיוון שעוצמת האפייה משתנה מתנור לתנור ולכן הזמנים שלי ושלכם לא יהיו זהים. לאחר האפייה נמרח בסירופ סוכר- לכל המתנגדים, מטרתו של הסירופ היא לא סתם להמתיק. הוא שומר על עסיסיות הבצק ולכן הוא הכרחי. בלעדיו יהיה לזה טעם של לחם עם ממרח. לאחר זיגוג הסירופ שמתי מעל כל מאפינס ממרח נוצ’ולה (קינדר בואנו לבן) הוא משתלב נפלא אבל כמובן שזה לא חובה. לסיום סיומת פיזרתי מעל כל מאפה קוקוס מקורמל להשלמת הקראסט והטעם.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר