משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

עוגת רוגלך אוראו

מצרכים למתכון:

לבצק-

500 גרם קמח

8 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר

5 גרם (כפית) אבקת הפלא לשמירת טריות הבצק (לא חובה)

2 ביצים

150 מ”ל חלב

חצי כפית מלח

160 גרם  קוביות חמאה קרה

למילוי- 

ממרח אוראו של spread it

תוכלו למצוא אותו ואת המתכון המלא באתר שלי

לקישוט (לא חובה)

ממרח שוקולד לבן של spread it

שברי אוראו

ביצה למריחה

סירופ סוכר-

כוס סוכר

כוס מים להמיס יחד על הגז

אופן הכנה:

לבצק: במיקסר נשים קמח, סוכר, שמרים, אבקת הפלא, ביצים וחלב ונלוש במהירות איטית בערך חמש דקות. לאחר שהבצק שלנו כבר נהיה גוש יציב אפשר להוסיף את המלח תוך כדי ערבוב. לאחר מספר דקות של לישה נתחיל להוסיף את החמאה הקרה. בשלב זה נעלה את מהירות הלישה קצת וכל פעם נוסיף כמה קוביות חמאה וניתן להן להיטמע בבצק. נלוש כך בערך 5-6 דקות או עד שכל החמאה נטמעת לגמרי.

נעביר לקערה ונתפיח עד להכפלת נפח הבצק (זמן ההתפחה משתנה לפי מזג האוויר).

לאחר התפחה נחלק את הבצק לשני חלקים. בשלב זה אפשר לעשות מכל חלק צורה אחרת או משני החלקים רוגלך, לבחירתכם.

נרדד את הבצק למלבן ונמרח ממרח אוראו של spread it שמה שמיוחד בו זה שהוא שומר על העסיסיות שלו במהלך האפיה ולא מתייבש. נשאיר סנטימטר ריק בקצוות. לאחר המריחה נקפל בזהירות את הבצק לשניים. אם יש חלקים מיותרים נחתוך אותם כדי שממש כל הבצק יהיה אחד על השני. נרדד, בהתחלה ממש בזהירות כדי שהממרח לא יברח החוצה. לאט לאט נתחיל לדקק את הנבצק. ברוגלך אנחנו רוצים שהממרח שלנו יהיה חלק מהבצק ולכן חשוב להשתמש בממרח שהוא יציב. נרדד ממש עד שנראה את הממרח מלמטה ואז נחתוך למשולשים. אם אתם רוצים שיצאו לכם רוגלכים שמנמנים תנסו שהבסיס של המשולש יהיה כמה שיותר צר ולא רחב. נגלגל כל משולש תוך כדי שאנחנו מושכים את השפיץ שלו כדי להדק את הרוגלך כמה שאפשר. נסדדר את המאפים שלנו בתבנית, אני השתמשתי ברינג עגול קוטר 20 אבל אפשר גם מלבני או לאפות ביחידים. יצאו לי שתי עוגות רוגלך מכל כמות הבצק.

נכסה במגבת ונניח להתפחה של חצי שעה. לאחר מכן נמרח ביצה ונאפה בתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 35-40 דקות. שימו לב שזמני האפיה משתנים מתנור לתנור.

לאחר האפיה נמרח מלא סירופ סוכר כדי לשמור על עסיסיות הרוגלך ונזלף מלמעלה ממרח שוקולד לבן ונקשט. אפשר לוותר על הזילוף שוקולד לבן ולהכין את הרוגלך עם בצק פרווה (מהמתכונים באתר) ואז לקבל עוגה פרווה שאף אחד לא ירגיש בהבדל

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר