משלוח חינם על כל האתר בקניה מעל 400 ש"ח - זמן אספקה 5-7 ימי עסקים, מינימום הזמנה החל מ-49.90₪

סטיקי באנס קינמון

מצרכים למתכון:

**15 שבלולים בתבנית לבחירתכם**
לבצק-
500 גרם קמח
10 גרם שמרים יבשים/25 גרם שמרים טריים
80 גרם סוכר
כפית אבקת הפלא לשמירה על טריות המאפה (לא חובה)
2 ביצים
160 מ”ל חלב
חצי כפית מלח
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
למילוי-
ממרח קינמון של spread it
לקרמל-
כוס סוכר לבן
250 מ”ל שמנת מתוקה 38%
25 גרם חמאה
חופן פקאנים קצוצים

אופן הכנה:

הבצק- במיקסר עם וו לישה נשים קמח, שמרים, סוכר, אבקת הפלא, ביצים וחלב. נלוש במהירות איטית למשך 5-6 דקות. לאחר זמן זה נוסיף את המלח ונעלה את מהירות הלישה לבינונית פלוס. נתחיל להטמיע את החמאה. נוסיף תוך כדי לישה את קוביות החמאה ונמשיך בלישה עד שכל החמאה נטמעת, בערך 5-6 דקות נוספות. נעביר את הבצק לקערה משומנת ונתפיח עד להכפלת הנפח (בערך 3 שעות).
קרמל- 
בזמן ההתפחה אפשר להכין את הקרמל ולתת לו להתקרר בצד בנתים כדי שלא נעבוד איתו חם מידי. בסיר שטוח או מחבת נניח את הסוכר הלבן ונשתדל לא לערבב רק להזיז ולנער את המחבת. שהסוכר לאט לאט נמס ומגיע לצבע ענברי אפשר לערבב כדי לעזור לו שימס באחידות. במקביל נרתיח את השמנת המתוקה כדי שלא יהיו הבדלי טמפרטורות בין הסוכר הלוהט לשמנת הקרה. נוסיף את השמנת הרותחת בהדרגה לסוכר תוך כדי ערבוב. אם נהיה לכם גושי קרמל לא להילחץ. להנמיך לאש נמוכה ולהמשיך לערבב עד המסה במשך כמה דקות. נסנן את הקרמל ונניח בצד.
ההרכבה-
אני חילקתי את הבצק שלי לאחר התפחה לשני חלקים שווים ועשיתי את אותה פעולה פעמיים כי יותר נוח לעבוד ולכפל בצד קטן יותר מאשר כמות גדולה כזו. נרדד את הבצק למלבן ונמרח ממרח קינמון של Spread it. נקפל את הבצק לשניים ונרדד בהתחלה ממש חלש כד שהמילוי לא יברח ואז נדקק יותר את הבצק. נמרח שכבה נוספת ושוב נקפל את הבצק ונרדד לבצק דק ככל האפשר, אחרי האפייה זה ייתן לנו שכבות מהממות ומלאות טעם אך שימו לב שאם אתם מתקשים בקיפולים אפשר לוותר ולמרוח שכבה אחת ולהמשיך הלאה. לאחר שסיימנו את שני הקיפולים והרידוד האחרון נחתוך פסים ונגלגל לשושנים.
נשפוך בתשנית את הקרמל ונפזר מעל פקאנים קצוצים. מעל נסדר את השושנים שלנו. נניח את השושנים להתפחה של 30 דקות נוספות ואז נכניס לתנור שחומם מראש על 170 מעלות טורבו למשך 35-40 דקות. שימו לב שזמני האפיה משתנים בהתאם לתנור שלכם אז נאפה עד שמשחים. לאחר אפיה ניתן לתבנית להתקרר אבל לא יותר מידי זמן כי מיד צריך להפוך את הבאנס שלנו על משטח. ככה מגישים אותם שהם ספוגים ושוחים בקרמל, כלכך טעים ומרשים.

נגן וידאו
מוצרים מהמתכון

הזן/י את שם המשתמש והסיסמה שלך כדי להתחבר

מלא/י את השדות כדי להירשם לאתר